Kancelář, která podporuje vaše zdraví: část 1. Židle a pracovní stůl

27. 3. 2018rady a tipy

Stále více firem dnes investuje do zajímavého a také zdravého pracovního prostředí. Uvědomují si, že prostředí, ve kterém pracujeme, výrazně ovlivňuje náš celkový pracovní výkon. Může jej i výrazně podpořit a pokud skládačku dobře složíte, budete mít spokojené a zdravé zaměstnance, a ještě se můžete blýsknout v rámci náborové HR kampaně. Připravili jsme pro vás sérii článků, ve kterých se dozvíte, jak své pracovní prostředí vylepšit. Začínáme ergonomií pracovního stolu a kvalitní židle. Dejte sbohem ochablým zádovým svalům, ztuhlým bedrům a píchání v krční páteři!

ergonomická židleErgonomickou židli by měli mít všichni zaměstnanci, bez ohledu na jejich profesi. U polohovatelného stolu bych zvažovala, zda jej bude využívat daný pracovník denně (např. účetní nebo programátor), nebo občas (např. obchodník, který tráví většinu času mimo kancelář). Jsme rádi, že polohovatelné stoly se prosazují stále více, podporují náš lymfatický systém a zabraňují jednostrannému přetěžování páteře. Největší zájem o ně je mezi IT firmami, právnickými kancelářemi a reklamními agenturami,“ říká Lenka Procházková ze studia High 5 Design.

Jak by měla vypadat židle, díky které celodenní sezení u počítače téměř ani nepocítíte?

„Určitě by měla mít výškově nastavitelný opěrák, kterého se budou dotýkat vaše ramena. Lokty by měly být položené po celé délce opěrek. Důležité jsou i područky, které by měly být vyrobeny z měkkého plastu pokrytého kůží. Věnovala bych pozornost i nastavitelné bederní opěrce, která podporuje správné zakřivení páteře. Vaše pracovní židle by měla co nejvíce respektovat vaši individuální fyziognomii a jemně, ale přitom pevně, navracet unavené tělo tam, kde by přirozeně mělo být,“ dodává Lenka Procházková z High 5 Design.

Pracovní stůl tvoří druhou část individuálního pracovního prostředí. Polohovatelné varianty, které umožňují střídat sezení a stání, jsou dnes fyzioterapeuty a ergonomy velmi doporučované. Zároveň je důležité dobře umístit počítač, klávesnici a myš. Často se setkáváme s tím, že počítač je uložen příliš nízko a pracovník má většinu času mírně předkloněnou hlavu, což se v dlouhodobém horizontu podepisuje na jeho krční páteři. Nevhodně umístěná klávesnice a myš pak mohou vést k přetížení zápěstí, ztuhlým a bolestivým svalům ruky a zánětu nervů v karpálním tunelu.

Pracovní stůl a kvalitní židle je základ, který je důležité pak promyšleně umístit v kancelářském interiéru. Vaši zaměstnanci ocení dostatek – ideálně přirozeného – světla, tepelný komfort navzdory aktuálnímu ročnímu období a přísun čerstvého vzduchu. To vše je možné modelovat předtím, než se pustíte do rekonstrukce stávajících prostor, nebo stěhování do nových kanceláří. 

Soutěž o novou pracovní židli: 

Dejte nám vědět, jak ve vaší firmě zohledňujete ergonomii pracovního místa? Jak vypadá váš pracovní stůl a vaše židle? Podporují dlouhodobě vaše zdraví? Pošlete nám fotografii nejhorší pracovní židle, kterou v současné době ve vaší firmě používáte? Výherce odměníme novou pracovní židlí v ceně 15.000 Kč.

Důležité informace:

  • Fotografii o max. velikosti 3 MB zašlete na e-mailovou adresu lenka.prochazkova@high5design.cz
  • Do předmětu mailu napište prosím: Soutěž o novou židli
  • Na fotografie vašich veteránů se těšíme do pátku 27. dubna 2018
  • Fotografie nejhorších židlí zveřejníme (bez udání firmy) a vybereme 1 kandidáta na výměnu
  • Výhra je nenároková

Další část: Správné osvětlení »

Podzimní Budapešť: návštěva středoevropského showroomu Haworth......

Podzimní Budapešť: návštěva středoevropského showroomu Haworth

31. 10. 2018rady a tipy

Poslední slunečné dny letošního podzimu jsme strávili v Budapešti, kde jsme se zúčastnili třídenního workshopu interiérové společnosti Haworth...

více...

Modrý sen investiční společnosti

17. 10. 2018reference

Česká pobočka středoevropské investiční skupiny sídlí v administrativní budově Polygon House na Praze 4. Její kanceláře si říkaly o kompletní rekonstrukci a celkové oživení. Byli jsme rádi, že se vedení firmy rozhodlo nejen pro rozsáhlé stavební úpravy, ale také pro nové vybavení a optické sjednocení prostoru ...

více...

Co pijeme v kanceláři?

3. 10. 2018rady a tipy

Ve firemních průzkumech spokojenosti často objevíte kávu jako docela významný faktor spokojenosti či nespokojenosti zaměstnanců...

více...

Další novinky

Kontakt